poniedziałek, 7 grudnia 2015

Lubimy czytać


Zastanawiałam się ostatnio, czy dodać tu recenzje, które publikowałam kilka lat temu na pierwszym blogu literackim. Książki przecież wieku nie mają, nie starzeją się, mogą co najwyżej zakurzyć się nieco, czy pożółknąć, ale ich treść pozostaje niezmienna, a co za tym idzie trwały jest przekaz, który niosą. Owszem, w sieci odnajdziecie wiele blogów z recenzjami książek, ale większość z nich nacisk kładzie na nowości rynkowe, a ja uważam, że dobra książka sprzed dziesięciu, czy dwudziestu lat jest równie warta polecenia, co i aktualne publikacje. Być może więc wkrótce co nieco z moje zakurzonej biblioteczki tu Wam przedstawię. Tymczasem jednak odsyłam na stronę lubimyczytac.pl, gdzie znajdziecie mnóstwo ciekawych recenzji polskich czytelników, w tym także i moje (te starsze i te nowsze). 

Taki portal literacki ma dla mnie tym większą wartość, że przedstawia opinie zwykłych osób, a nie wydawnictw, które zazwyczaj odpowiednim doborem słów tak żonglują, by swoją recenzją zachęcić jak najszersze grono odbiorców do lektury. Zwykli czytelnicy natomiast, jak ja, czy Ty, czy sąsiad Kowalski, piszą wprost o swoich odczuciach i przemyśleniach po przeczytaniu danej książki i to właśnie cenię sobie bardzo.

ps. Wpis nie jest sponsorowany :) Polecam dobre miejsca w sicie z własnego przekonania i potrzeby podzielenia się nimi z Wami po prostu.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pisanie jest zawsze dialogiem. Czasami z sobą samym, ale częściej z czytelnikiem. Pisząc publicznie czekam na Twoją odpowiedź. Porozmawiamy?